Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

20342 / 2016-01-29 - Inny: Samorządowa wojewódzka osoba prawna / Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego (Toruń)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-12-16 pod pozycją 344222. Zobacz ogłoszenie 344222 / 2015-12-16 - Inny: SamorzÄ…dowa wojewódzka osoba prawna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 20342

Data publikacji: 2016-01-29

Nazwa: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego

Ulica: ul. Polna 109/111

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 56 653 82 82

Numer faxu: 56 653 82 83

Regon: 87063576200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 344222

Data wydania biuletynu: 2015-12-16

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2015

Pozycja ogłoszenia: 344222

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa wojewódzka osoba prawna

Inny rodzaj zamawiającego: Samorządowa wojewódzka osoba prawna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa jednolitego systemu teleinformatycznego dla Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu dla potrzeb przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiot postępowania stanowi dostawa systemu teleinformatycznego dla potrzeb działalności statutowej Zamawiającego oraz jego wdrożenie rozumiane w szczególności jako skonfigurowanie infrastruktury technicznej i urządzeń znajdujących się w dyspozycji Zamawiającego, instalacja i konfiguracja systemu do eksploatacji, należyte zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych, należyte zabezpieczenie styku systemu z innymi sieciami do wymaganej ustawowo wymiany danych z ewidencjami, przeprowadzenie testów systemu oraz dokonanie migracji danych z obecnie eksploatowanego systemu Zamawiającego w sposób zapewniający ciągłość procesów egzaminowania, a nadto utrzymywanie Systemu w stanie pełnej funkcjonalności w trakcie trwania umowy, w tym jego rozwój oraz bieżące dostosowywanie do zmian w obowiązujących Zamawiającego przepisach oraz do innych zmian, niż wynikające ze zmiany stanu prawnego, dotyczących Zamawiającego, a nadto do udzielania bieżącego wsparcia technicznego.
Podstawową wymaganą przez Zamawiającego cechą systemu jest jego zintegrowanie z systemami wymaganymi do wymiany Profilu Kandydata na Kierowcę (dalej: PKK) i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową Stron.
System w pełni funkcjonalny umożliwia realizowanie przez Zamawiającego w sposób niezakłócony zadań publicznych polegających na przeprowadzaniu egzaminów na prawo jazdy, teoretycznych i praktycznych, co wymaga posiadania przez Zamawiającego możliwości zintegrowania z wszystkimi systemami wymaganymi do wymiany PKK i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi w okresie związania umową, a także zapewnia przynajmniej:
a) zarządzanie infrastrukturą i zasobami Zamawiającego, a nadto użytkownikami systemu i ich uprawnieniami;
b) zarządzanie harmonogramem egzaminów, elektroniczną obsługę planu egzaminów, sporządzanie statystyk;
c) obsługę zapisów kandydatów na egzamin i ich ewidencjonowanie, w sposób uwzględniający rozliczenia finansowe;
d) obsługę rezerwacji egzaminów znajdujących się w harmonogramie egzaminów i dokonywania płatności elektronicznych dokonywanych przez kandydatów poprzez serwis internetowy obsługiwany przez Wykonawcę.
e) funkcjonalności niezbędne do prawidłowego i nieutrudnionego działania Zamawiającego w procesach kompleksowej obsługi egzaminowania oraz ewidencjonowania kandydatów na kierowców.
Dodatkowe elementy przedmiotu zamówienia:
a) zapewnienie szkolenia dla pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi narzędzi dostarczonych przez Wykonawcę.
b) udzielenie licencji na oprogramowanie stanowiące element systemu teleinformatycznego.

Kody CPV:
480000008 (Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
722110007 (Usługi programowania oprogramowania systemowego i dla użytkownika)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
722630006 (Usługi wdrażania oprogramowania)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
722670004 (Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: Sanguszki 1

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-222

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 22/12/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 148920,00

Cena wybranej oferty: 183171,60

Cena minimalna: 183171,60

Cena maksymalna: 183171,60

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: c;g;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
art. 67 ust. 1 pkt 3

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiot planowanego postępowania o zamówienie publiczne stanowi dostawa systemu teleinformatycznego dla potrzeb bieżącej działalności Zleceniodawcy oraz jego wdrożenie.
System, o którym mowa to system wskazany w art.51 ust. 2a pkt 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2015r. poz. 155 - dalej ustawa), który reguluje tryb przeprowadzania egzaminu państwowego na prawo jazdy i stanowi, iż egzamin państwowy składa się m.in. z części teoretycznej przeprowadzanej w formie testów jednokrotnego wyboru z pytaniami generowanymi w czasie rzeczywistym za pomocą techniki informatycznej - dotyczy sprawdzenia wiedzy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, w zakresie uprawnień prawa jazdy kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, C1, C, D1, D i T oraz uprawnienia do kierowania tramwajem, która przeprowadzana jest z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zintegrowanego z systemem, o którym mowa w art. 16a ustawy, to jest systemem, którym posługuje się organ wydający prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem, umożliwiającym wykonywanie czynności związanych z wydawaniem, zamieszczaniem danych i informacji w bazie danych oraz składanie zamówień na wykonanie praw jazdy lub pozwoleń na kierowanie tramwajem.
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 września 2012r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach ( Dz. U. z 2012r. poz. 995 ze zm.) mówiąc o systemie teleinformatycznym wskazuje, iż jest to jednolity dla wszystkich wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne zintegrowany z systemem teleinformatycznym, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 ustawy. Przepis, do którego odsyła ww. Rozporządzenie ustanawia delegację ustawową dla Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Na podstawie niniejszego przepisu wydano w dniu 31 lipca 2012r. Rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U. z 2012r. poz. 1005). Akt w treści §2 pkt 6) definiuje system jako system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne współpracujący z systemem teleinformatycznym ewidencji kierowców, z wykorzystaniem którego organ wydający prawo jazdy lub pozwolenie wykonuje czynności związane z wydawaniem praw jazdy lub pozwoleń, zamieszcza dane i informacje w bazie danych oraz składa zamówienia na wykonanie praw jazdy.
Wszystkie definicje odwołują się do treści art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2014r. poz. 1114). Przepis wskazuje, iż system teleinformatyczny stanowi zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r. poz. 243 i 827).

Reasumując, system teleinformatyczny to zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, który umożliwia przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych przez sieci telekomunikacyjne i spełnia wszystkie wymagania określone w ustawie o kierujących pojazdami, wg stanu na dzień 4 stycznia 2016r.
W nawiązaniu do powyższego wskazać należy, iż system teleinformatyczny w założeniu winien składać się z dwóch elementów: urządzeń informatycznych oraz oprogramowania, jego podstawową funkcjonalnością zaś winna być integracja z systemem Centralnej Ewidencji Kierowców (CEK) działającej w ramach systemu SI CEPiK.
Wobec faktu, iż zgodnie z projektem zmian w ustawie możliwość utworzenia i integracji systemu teleinformatycznego z systemem CEPiK i ewidencji CEK powstanie dopiero w dniu 1stycznia 2017r., aktualnie wyłączna możliwość zapewnienia wymiany danych koniecznych dla prowadzenia działalności wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego dotyczy zintegrowania z systemem obowiązującym w jednostkach pomocniczych powiatu - starostwach.
Właścicielem systemu obowiązującego aktualnie w tym zakresie systemu jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.
Wskazany podmiot jest jedynym, który dysponuje możliwością zapewnienia prawidłowego wypełnienia przesłanki zintegrowania systemów wdrożonych w wojewódzkich ośrodkach ruchu drogowego oraz w starostwach powiatowych.
Brak jest obiektywnej możliwości sprecyzowania cech przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby uzasadnić wymaganie Zamawiającego co do opisanej powyżej przesłanki - wdrożenia i zintegrowania systemu, w sposób inny, niż odwołujący się do istniejącego systemu teleinformatycznego obowiązującego w starostwach powiatowych, a jest to system, którego właściciel PWPW S.A. posiada do niego prawa wyłączne. Tym samym, w istniejącej sytuacji prawnej Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. jest jedynym podmiotem zdolnym do realizacji zamówienia. Niniejsze znajduje także potwierdzenie w oficjalnym stanowisku Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, z którego wprost wynika wskazana okoliczność. Próba konstruowania procedury otwartej jest zatem niecelowa i znacznie utrudniona ze względu na zmianę warunków prawnych jak również znaczny upływ założonych terminów.
W powyższych okolicznościach, właściwym i w zasadzie jedynym trybem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest tryb zamówienia z wolnej reki przewidziany w treści art. 66 i n. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, dalej ustawa lub p.z.p. (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 907 ze zm.).
Normatywną podstawę zastosowania trybu stanowi przede wszystkim art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy, który stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę - z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Co więcej, z uwagi na specyficzny charakter przedmiotu zamówienia, uznać należy, iż w tym konkretnym przypadku zachodzi dodatkowo łączność z kolejno wymienioną przesłanką ustawową zezwalającą na zastosowanie omawianego trybu, a opisującą wyłączność na dysponowanie danym przedmiotem zamówienia przez jednego tylko wykonawcę na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz w ustawie z dnia 30 czerwca 2000r. prawo własności przemysłowej. Ochrona praw wyłącznych, wynikająca z powyżej wskazanych przepisów, uzasadnia udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, w przypadku, gdy prawa te uniemożliwiają prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia przez inne podmioty. Przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze wynikające z pierwszej wskazanej przesłanki dotyczą sytuacji, w których istnieje podstawa dla stwierdzenia istnienia jednego tylko podmiotu zdolnego zapewnić prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.
Istnieje uzasadniona podstawa do stwierdzenia, iż uwzględniony powyżej podmiot - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie - jest w istocie jedynym, który może wypełnić wymagania wynikające z przepisów obowiązujących wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego - w pełnym zakresie, z zastrzeżeniem uwagi zawartej poniżej.
Działając w oparciu o wspomniane powyżej stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, skierowane do Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD, z którego wynika jednoznaczne wskazanie obiektywnych przesłanek dla uzasadnienia proponowanego trybu zamówienia, należy przyjąć, iż proponowana procedura udzielenia zamówienia jest zasadna dodatkowo. Skoro bowiem brzmienie omawianego pisma wskazuje, iż Ministerstwo jest w posiadaniu informacji, z których obiektywnie wynika przeszkoda w realizacji przedmiotu zamówienia przez jakikolwiek podmiot występujący aktualnie na rynku, poza wymienioną PWPW S.A. w Warszawie, to okoliczność ta niewątpliwie czyni dodatkowo zasadnym proponowany tryb udzielenia zamówienia publicznego.
Nadmienić należy także, iż Zleceniodawca był zobowiązany mocą przepisów ustawy do wyłonienia wykonawcy Systemu w trybie wynikającym z przepisów ustawy p.z.p. Działania w tym zakresie rozpoczęły się w lipcu 2015r. i wszczęte zostały w związku z obiektywną pewnością powstania określonego stanu prawnego dotyczącego działalności Zleceniodawcy, począwszy od 4 stycznia 2016r. Tymczasem, aktualny stan wiedzy w zakresie terminu wejścia w życie przepisów oraz fakt, iż dla podjęcia ewentualnych działań mających na celu pozyskanie systemu w trybie innym niż proponowany oraz jego pełne wdrożenie pozostał okres ok. 3 tygodni, jest oczywiste, iż także z przyczyn związanych z brakiem możliwości dochowania wymaganych przepisami terminów Zleceniodawca jest uprawiony do przyjęcia trybu wyłonienia Wykonawcy z wolnej reki.
Mając na względzie wskazane okoliczności, podnoszę, iż brak jest przeszkód dla udzielenia zamówienia publicznego o przedmiocie opisanym jak na wstępie niniejszej opinii, w trybie przewidzianym w treści art. 66 i n. ustawy, w oparciu o podstawy normatywne przewidziane przede wszystkim w treści art. 67 ust. 1 pkt 1a) i dodatkowo w ust. 1 pkt 3 ustawy.

Podobne przetargi

180287 / 2015-12-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Białe Błota - Białe Błota (kujawsko-pomorskie)
CPV: 480000008 (Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne)
Zakup i dostawa oprogramowania oraz sprzętu komputerowego do zarządzania pracami Rady Gminy w Białych Błotach oraz obsługi Biura Rady Gminy.

163412 / 2012-05-21 - Inny: Spółka handlowa

TARR Centrum Innowacyjności Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 480000008 (Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne)
Dzierżawa licencji oprogramowania Microsoft opartego na comiesięcznych rozliczeniach Microsoft Service Provider License Agreement (SPLA), nr sprawy TARRCI/SPLA/POIG_5.3/1/2012

465994 / 2012-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 480000008 (Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne)
zakup i dostawa drukarek, materiałów eksploaacyjnych, oprogramowania oraz podzespołów komputerowych i serwerowych na potrzeby Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Toruniu